Leveransinformation

LEVERANSINFORMATION

Leveransinformation Sverige

Order inom Sverige med ett ordervärde över 600 kr skickas fraktfritt. Understiger ordervärdet 600 kr tillkommer en fraktkostnad på 75 kr.

Leveranstid

Normal leveranstid är ca 2-10 arbetsdagar om varan finns i lager. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning. Finns inte varan på lager underrättar vi dig om ny leveranstid per e-mail eller telefon.

Om du beställer flera varor med olika lång leveranstid på en och samma gång, skickas alla varor i en och samma sändning när samtliga varor ankommit till vårt lager.

Om leveranstiden mot förmodan blir längre än vad som angivits i din orderbekräftelse så meddelar vi dig om detta snarast möjligt efter det att förseningen kommit oss tillkänna. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från alla ersättningskrav till kund gällande leveransförseningar.

Leverans till övriga länder

Kontakta info@residenshem.se för leveranser utanför EU.

Instruktion vid mottagande av varor

När ni mottager er leverans är det viktigt att syna av varan. Det är viktigt att syna av all emballage tillsammans med postombud och meddela postombudet om du finner eventuella skador. Skulle det sen visa sig att varan är skadad är det mycket lättare att reklamera detta till speditören om det finns en notering om emballageskada hos speditören. Fraktskador skall anmälas till oss inom rimlig tid. Om du har hemleverans till dörr är det viktigt att du är hemma vid mottagandet av varorna för att göra kontrollen ovan. Egna överenskommelser med chauffören ex.vis att ställa av varan även om du inte är hemma, görs på egen risk.

Hur levereras varorna?

DHL/Schenker Används vid större och tyngre gods. Leverans sker till portdörren om du bor i lägenhet och tomtgränsen om du bor i hus (vid normal framkomlighet) helgfri vardag mellan kl 8-17, inbärning ingår ej. Posten kontaktar dig för att boka utkörning.

För alla försändelser bifogas information i e-postavisering som möjliggör spårning av försändelsen. Om du inte mottagit avisering inom en vecka efter att du fått leveransbekräftelsen via e-post ber vi dig att kontakta oss.

I de fall lastpall/större paket returneras till Residenshem av fraktbolaget på grund av att beställaren/mottagaren 1) inte varit anträffbar på uppgivet telefonnummer för avisering; 3) vägrat ta emot leveransen; eller 4) uppgivit felaktiga namn-, adress eller kontaktuppgifter, kommer Residenshem debitera beställaren en avgift. För brev och paket uppgår avgiften till SEK 300 inkl. moms och för lastpall/större paket till SEK 750 inkl. moms. Avgiften tas ut för att täcka Residenshems kostnad för returfrakten samt returadministrationen och debiteras antingen via faktura eller genom att avgiftsbeloppet dras av från den ordersumma som återbetalas efter att returen ankommit till Residenshem.