Frågor & svar

FRÅGOR & SVAR

Hur gör jag för att komma i kontakt med er?

Maila vår kundtjänst på info@residenshem.se så hjälper vi dig med dina frågor. Det går även bra att ringa oss på 076 82 634 06

Vilka öppettider har Residenshems kundtjänst?

Du kan nå oss på 076 82 634 06 på vardagar mellan 08.00 – 17.00. Du kan även nå oss via e-post: info@residenshem.se

Hur får jag veta status på min beställning?

Efter att du lagt din beställning skickas en orderbekräftelse till din angivna e-postadress. Vi behandlar din order inom 24 timmar efter lagd order (gäller helgfria vardagar). När din order skickas från oss får du en leveransavisering.

Hur avbokar jag min beställning?

Du kan avboka din beställning antingen på e-post, info@residenshem.se eller ringa oss på 076 82 634 06. Observera att du måste avboka beställningen inom 24 timmar från lagd order för att ej drabbas av extra kostnader.

Hur betalar jag?

Vi erbjuder flera olika betalningsmetoder: kortbetalning, 14-dagars faktura och avbetalning. Väljer du faktura skickas denna i samband med leveransen till din e-post.

Är det säkert att betala med kort?

Alla kortbetalningar sker via en PCI-certifierad samarbetspartner (Klarna). All överföring av information sker i krypterad form. Vid kortbetalning uppges kortnummer, kortet giltighetstid, CVC-kod samt för vissa kort en 3D Secure-kod.

Hur blir jag aviserad?

När ordern skickas från vårt lager får du ett e-mail med ett sändningsnummer samt en länk som gör det möjligt för dig att spåra ordern. Speditören kommer att avisera dig dagen innan via telefon eller e-post, där du får förslag på dag och tid för leverans.

Hur vet jag leveranstiden?

Normalt ca 2-10 arbetsdagar. Längre leveranstid kan förekomma på vissa varor.

Hur vet jag vad frakten kostar?

Order över 600 kr levereras fraktfritt. Order som understiger 600 kr debiteras 75 kr. Det gäller alla leveranser i Sverige.

Hur gör jag om jag önskar att få min order levererad senare?

Du kan antingen ringa oss på 076 82 634 06 eller e-posta på info@residenshem.se

Hjälper fraktbolaget till att bära in varorna?

Nej, dom kör fram till dörren. Därefter får man bära in varorna själv från bilen.

Hur gör jag en reklamation?

Kontakta oss antingen 076 82 634 06 eller info@residenshem.se så hjälper vi dig. Tänk på att alltid ange ordernummer.

Hur länge har jag öppet köp?

Vi erbjuder 14-dagars fri ångerrätt när du handlar på vår hemsida, via kundtjänst eller butik. Detta innebär att du måste meddela oss inom 14 dagar från att du mottagit din leverans. Om öppet köp ska gälla får inte varorna upplevas som använda och orginalemballaget skall kunna återanvändas. Bytes- och ångerrätten gäller endast om nedanstående krav uppfylls:

  • Varan är obegagnad och felfri.
  • Faktura/kvitto finns och kan uppvisas.
  • Förpackningen är oskadad.

Ångrar du ditt köp får du hela köpesumman tillbaka, men leveranskostnaden för returen står du själv för. Den returnerade varan skall vara i lika gott skick som när du mottog den, och ska returneras med sitt originalemballage. Kontakta oss innan retur på info@residenshem.se eller 076 82 634 06.

Undantag från detta är om varan är en beställningsvara. Du ser om varan är en beställningsvara i produktinformationen under produkten.

Min leverans var skadad vid ankomst – vad gör jag?

Kontakta vår kundtjänst på 076 82 634 06 eller maila info@residenshem.se så hjälper vi dig. Tänk på att alltid syna av varorna vid leveransen och meddela postombudet/chauffören om transportskador .

Får jag använda min vara under tiden jag väntar på att reklamationen blir utredd?

Nej, först ska du själv dokumentera skadorna sedan kontakta oss. Vill du använda produkten – rådfråga oss.