Ångerrätt, garanti & returer

ÅNGERRÄTT, GARANTI & RETURER

Distansavtalslagen ger dig full rätt att ångra köp eller byta beställd vara inom 14 dagar från att du mottagit varan, meddela oss detta på diana@residenshem.se Undantag från detta är om varan är en beställningsvara. Du ser om varan är en beställningsvara i produktinformationen under produkten. Residenshem återbetalar köpesumman inom 30 dagar i det fall konsumenten på riktiga grunder häver köpet. Bytes- och ångerrätten gäller endast om nedanstående krav uppfylls:

  • Varan är obegagnad och felfri.
  • Faktura/kvitto finns och kan uppvisas.
  • Förpackningen är oskadad

Ångrar du ditt köp får du hela köpesumman tillbaka, men leveranskostnaden för returen står du själv för. Den returnerade varan skall vara i lika gott skick som när du mottog den, och ska returneras med sitt originalemballage. Vänligen kontakta oss innan retur så återkommer vi med instruktioner kring hur returen ska ske. Kontakta oss på diana@residenshem.se

Produktgaranti / Reklamation

  • I ärenden gällande garanti/reklamation kontaktar ni oss på diana@residenshem.se
  • Residenshem följer de av Konsumentköplagen uppsatta regler för garantier och reklamationer.
  • Faktura/kvitto skall alltid uppvisas vid åberopande av garanti.
  • Bifoga tydliga bilder på vad som är fel på produkten.

Retur av varor

Kontakta oss på diana@residenshem.se för att få instruktioner kring hur returen ska ske. Retur som skickas utan kontakt med oss godkänns ej.

Tvist

Vid en eventuell tvist följer Residenshem den Allmänna Reklamationsnämndens beslut.